kaki stalk :)

Sunday, August 14, 2011

Epilog 29 Hari Mencari Cinta

'Allahuma Baligna Ya Ramadhan ' Ya Allah sampaikanlah kami pada ramadhan.

Itulah doanya di saban sujudnya pada illahi.Bimbang jika tak kesampaian bertemu dengan ramadhan kareem. 

Ya Bimbang! ajal menjemput dulu sebelum waktunya.

'Saya pemegang mohor-mohor diraja mengisytiharkan esok 1 Ogos 2011 , adalah bersamaan dengan 1 Ramadhan 1432h '

Alhamdulilah, Ya Allah! Dapat jua ku bertemu dengan ramadhan mu.


Gendut : Mok, semalam aku mimpi aku tidur sebelah dengan perempuan berambut panjang. Aku try panggil adik aku, tetapi dop  larat.Last-last aku sedar , aku terkejut. 

Gemuk : Mu nih, mengarutlah bulan puasa ni, semua syaitan dah kena ikat kemah-keming . Mana ada? Mu kena tindih dgn adik mu lah ni .

Gendut : Aku tido soranglah Mok!

Gemuk : Ceh, penakut! Nabi s.a.w bersabda : Apabila tiba bulan ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup pintu- pintu  neraka serta syaitan dibelenggu. Psychology je tu. Mu nak tau dop kat Mesir semua mana ada pernah berlaku histeria nih sme ? Mesti mu nih, semalam tengok cerita hantu tu yang sampai terbawak-bawak ke tempat tidur.

Gendut: a'ahhh lah Mok! heee~ Tak dop syaitan, maksudnya Tak dop godaannlah kan. Tak dop alasanlah tak mboh beribadat.

Gemuk: Tau takpe! Manalah tau ini ramadhan terakhir. Mu tau bila ajal mu? Aku lagilah tak tahu.


Azan Isyak berkumandang. Allah Akbar!

Malam itu solat terawih mula dilakukan. Penuh jemaah di surau -surau mahupun di masjid-masjid

Penuh seluruh ceruk kampung turun menggapai amal ibadat di Ramadhan Kareem

Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh Bermakna .....

Hai orang-orang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertaqwa(2:183)


Bakal Bersambung !



No comments: