kaki stalk :)

Wednesday, October 27, 2010

Cerita Saya Dia:)

Disuatu petang yang mendamaikan.


saya: saya rasakan, bila saya sakit teruk hari tu, saya perlukan seorang bf yang ada kereta or apa2 kenderaan. senang kalau jadi apa-apa terus angkut jer ke mana-mana kan.


dia: a'ah senang. Tapi bf tak sama seperti kawan. awak tengok masa awak sakit teruk siapa yang tolong awak? kawan kan? awak kal pukul 2 3 pagi pun sanggup datang. Awak ada tasha, lina, fasha ,jannah yang sanggup datang malam2 buta hantar bubur . Kasihnya seorang sahabat .walaupun ada bf , belum tentu dia akan jaga awak macam sahabat jaga awak.


saya: tapi awak, kadang-kadang kan saya rasa mcm nak sangat bila ada bf dapat mengadu semua msalah dapat berkongsi segala duka dan duka.jeles pun ada bila tengok orang2 ada teman untuk bermesej.



dia: ya , memang best ada bf , tetapi bf tak selalunya ada 24 jam. Kehidupan awak beruntung, walau awak tak ada bf tapi awak ada umi awak yang akan dengar awak cerita semua benda, awak ada kawan2 untuk awak bermesej dan berkasih sayang. Paling penting sekali, walau awak tak ada bf awak ada Allah. Allah itu tak pernah tinggalkan awak walau sedetik pun. Dia Maha Mendengar segala rintihannya. Kalau awak mengadu pada bf belum tentu awak dapat ketenangan, tetapi kalau awak mengadu pada pemilik nyawa kita, awak akan peroleh segalanya. Ingat , kita hamba Nya.



saya : awak tak pernah kisah pasal jodoh?



dia: jodoh? saya anggap jodoh itu ajaib. Kita tak tahu bila kita akan kahwin , dengan siapa kita akan kahwin dan berapa lama kita akan berkongsi hidup dengan dia. Lagipun masih ada bulan dan bintang yang saya perlu gapai. Masih banyak lagi titian perjalanan yang harus ditempuhi. Tak layak untuk bercakap mengenai jodoh andai cinta pada Nya masih belum lagi menggunung. Saya tunggu 'kuda putih' membawa saya pergi dengan kasih sayangnya pada saya. 



saya: kuda putih? ??ish2 macam fairy tale.



dia: putih maksudnya suci, kuda itu saya tungang bersamanya , dia penunggang utama dan penumpangnya. pernikahan itu suci dan kalau kalau boleh dia imam dan saya makmunnya.fahamkan???



saya:ohh, faham.!!! penuh simbolik dan hanya mereka yang mengerti dan memahami sahaja. saya tengok kan awak tenang jer kalau hadapi apa2 masalah. kalau saya kadang-kadang kan awak, saya rasa life saya sangatlah serabut, down pun ada. bak kata orang caca marba.haissh, awak pun tahu kan keadaan life saya macam mana.



dia: sebenarnya , bila kita rasa serabut, rasa tak tenang, walau sehebat mana diri kita, kita tetap perlu berbalik kepada Dia. Andai terasa lemah, pintalah kekuatan dariNya. Andai dambakan ketenangan pohonlah kepada Nya. Sesungguhnya pintalah kepada Nya kerana pertolongan Nya sangat dekat dengan hamba Nya. Dekatnya Dia dengan kita lebih dekat daripada jarak kapilari kapilari darah kita, hanya kita sahaja yang menjauhkan diri kita daripadanya.



saya: awak, thanks sangat2! thanks sebab awak show saya the way , i shud follow



dia: erti kawan , bukan sahaja bersama di waktu senang, tetapi tetap teguh untuk bersama biarpun di waktu susah. Paling penting tidak akan meninggalkan dikala kita tersesat jalan.




'ukhuwah itu bukan terletak pertemuan, bukan terletak pada manisnya ucapan di bibir, tetapi terletak pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya '
- Imam Al-Ghazali-


*siapa saya? siapa dia? mereka yang berkongsi kasih sayang*

(^__^)


*ini punya karya asli bukan ciplak*

3 comments:

tee said...

sayu dan terharu membaca....
betul! harap sy ada rakan2 yang sentiasa ingat saya dlm doa...;))

Anonymous said...

mslhnyew ak..
kawan xde..
gf pun xde!

Anonymous said...

Untungnya bersahabat dengan yang memahami dan sedia menemani di kala sunyi.