kaki stalk :)

Tuesday, December 21, 2010

Monolog saya sayang awak:)


Pernah saya ungkapkan kepada awak , " saya sayang awak. Maka saya nak awak sentiasa berada pada jalan Nya .Untuk saya teguri awak sekiranya tersilah arah, tak perlulah saya minta kebenaran daripada awak kerana saya sayang awak kerana Allah. Kerana Allah juga saya ada kekuatan untuk menegur awak.

Pernah saya bisikkan kepada awak , " Kita berjiran sama-sama di syurga nak ? saya nak sayang awak  di dunia, inshAllah sampai akhirat. Kalau Allah izin saya masuk syurga, saya nak awak ada di sebelah saya."

Tetapi jawapan awak buat air mata saya berderai, membasahi pipi.

awak jawab , " Saya tak layak dan bukan hambaNya yang baik "

kemudian saya tepuk bahu awak , "Allah masih pinjamkan umur untuk kita. Belum terlambat untuk kita berusaha sama-sama kan? "

saya dekati awak, " Psst! kalau saya masuk syurga, saya nak kita langkah sama-sama. Mesti seronokkan?  Tetapi kalau Allah takdirkan saya di neraka , awak palingkan wajah awak dari melihat wajah saya, ya? . Saya tak mahu awak sedih tengok saya."

saya tertunduk di depan yang Maha Esa dan dalam sujud saya memohon.

" Ya Allah berikanlah kekuatan dan kesabaran iman kepada sahabatku untuk menjalani hidupnya didunia ini. Jadikan dia golongan hamba yang Kau redhai. Peluk dia dengan kasih kepada Mu. Jangan biarkan dia kosong tanpa hidayah Mu "


jom saya pegang tangan awak, kita sama-sama raih cinta illahi
jom bercinta ke syurga :)

Jom couple dengan iman dan amal, moga kita akan sama-sama meraih cinta di syurga!

Jom jadi mawar yang cantik dipandang, tetapi susah dekati sebab duri menjadi imannya.!

Jom bercinta ke syurga!



p/s: 3 semester lagi. InshAllah:)


No comments: