kaki stalk :)

Sunday, January 10, 2010

Fitrah Kasih

FITRAH KASIH OLEH ILANI MYSARA


Murni dilahirkan sebagai anak yang tidak suci atau lebih tepat hasil dari perbuatan sumbang mahram antara seorang ayah dan seorang anak. Walaupun kehadirannya tidak dipinta, namun ujian Allah rela dia terima. Hidupnya setiap hari dihiasi dengan cacian dan hinaan. Lantas pada siapa harus dia mengadu? Dia juga punya perasaan, dan hatinya senantiasa merintih pedih.

Darahnya yang dikatakan kotor dan keturunannya tidak dianggap baik untuk dijadikan menantu. Disebabkan itu, dia terpakwa melupakan rasa cinta yang berputik dijiwa.Sebagai anak yang tak sah taraf, dia sering menghumbannya ke lembah yang paling hina. Biarlah , dia berkorban.

Seandainya, dia memang tidak layak untuk mengecapi bahagia, mengapa dirinya difitrahkan cinta? kalau darah ini tidak serupa yang halal, mengapa ada cinta senandung dihati? Biarlah apa yang hendak diharap burung yang terbang kalau diri merayap dibumi.

"shah, apa yang aku buat sekarang adalah pengorbanan. Aku terpaksa. Aku gadai cintaku semata-mata demimu. Ketahuilah walau apa jua berlaku, hati ini tetap milikmu. Lukamu adalah lukaku jua. Aku berharap suatu hari nanti kau ketemu jodoh yang baik'


p/s: mencari kisah cinta si adam tidak sempurna, dan si hawa penuh dengan khilafnya. Jika adam dan hawa bersatu, maka lengkaplah cinta mereka. Andai si adam marah, hawalah penyejuknya. Andai hawa buta, adamlah matanya. Andai adam terjatuh dan hawalah tongkatnya;)

No comments: