kaki stalk :)

Saturday, April 11, 2009

JANGAN PANGGIL SAYA PIKACHU LAGI!!!

Assalamualaikum...........
Ada satu perkara yang ana ingin kongsi bersama. ana tak pasti samada maklumat ni dah sampai ke pegetahuan ikhwah semua. Semasa menghadiri kelas Dr Bahjat di salah sebuah masjid di Mafraq, ana diberikan satu kertas yang menjelaskan tentang bahaya POKEMON. Antara kandungan kertas itu ialah beberapa makna binatang-binatang yang ada dalam cerita kartun tersebut. Perkataan-perkataan itu adalah dalam bahasa siryani (lughah siryaniiyah).
contohnya:


POKEMON - saya yahudi
CHARMANDER - ALLAH itu lemah... (SUBHANALLAH!)
PIKACHU - jadilah seorang yahudi..

Terdapat beberapa lagi nama binatang dalam cerita pokemon yang membawa makna yang kufur dan jahat. Bagi ana, kalau sekadar cerita kartun pokemon ini dicipta oleh yahudi, itu boleh diterima. sebab tak semestinya kita menolak semua yang dicipta oleh orang kafir. tapi kali ini terbukti bahawa yahudi ada niat yang amat buruk tersembunyi di sebalik nama pokemon. Maka ana menyeru semua ikhwah supaya menyebarkan maklumat ini dan bermula dengan diri sendiri dengan memulaukan kartun ini.

pd kwan2 yang mengelarkan saya dgn pikachu..
pleaz..dun call me wif dat name..
i knew about this from my friend..
he gave dis info(related to above)
he said..
dun't try used dat name as ur nickname
as..
it is forbidden in our islam!!!

4 comments:

clementine said...

he? sape tu nas??heheh

violet89 said...

hehe
rahsia r ..misteriiiii...
mana ley kasi tau....
haha

Joey Mie said...

tapi pasal bdk law assabiyah tu aku boleh katakan ye cuma tak semua.,...

mugnkin korang memang xde masalah kawan ngan org len...tapi dek kerana korang hanya bergerak kesana sini dengan bdak law je maka orang gelar korang assabiyah...

kebykkan course lain bercampur gaul antara fak...tapi law terpisah..kenapa korang tnya la bdk law...

neway actually entri ko aku setuju...bkn semua mcm 2

violet89 said...

cumi!!!
ko tersilap entri r
hehe