kaki stalk :)

Saturday, October 8, 2011

:wishing places to be there.


world map! Ini aina's picca world map tertampal di board bilik dia last sem.Bilik yang pernah memory. Bak kata dalam kenangan. Dulu, aku, ajibus ajibon, baizura, aina, ika jerry, akan tampal dengan notes kecik , kat tempat yang we really really wish to go there! :) okeh, malam ini sangat rindu dengan mereka semua T_T

Then, aku pilih dua tempat, pertama aku nak jejak kaki ke Mekah. Sangat sangat sangat nak pergi sana. Pergi membawa hati untuk sujud pada Nya. Duduk Bertafakur lama-lama mengenang dosa lampau T_T . Duduk berkhalwat dengan Dia. Kena simpan duet neh! Ya, Allah sampaikan aku kesana,InshAllah :) 

Tempat kedua, nak ke UK :) nak amik master & phd sambil melancong! sangat sangat obses dengan cyber law sampai dah terfikir nak buat majoring dalam cyber forensic. aigooo, impian punya tinggi, tercapai ke tak ? 
Tak salah menyimpan impian kan ? Nak melancong, take lots of picca and nak tengok bunga-bunga tulip !

Next destination, kaki terasa  nak melangkah ke negara-negara dunia ketiga dan menghasilkan journal dan novel.Sudah lama bercita-cita untuk menulis , mengarang segala yang tersirat untuk diterjemahkan dalam tulisan. Pergi bawak hati . *Tiba jah jiwang*  Mengembara untuk kenal erti kehidupan.

dan last, kalau berpeluang, rasa nak masuk Pintu Rafah, masuk ke bumi Palestin. Tengok dengan mata sendiri  sengsaranya rakyat palestin, tengok anak-anak kecil yang strunggle untuk pergi belajar dan kerna itu  supaya ia mengajar aku lebih bersyukur! 

kalau anda, dimanakah tempat pilihan anda? 

3 comments:

aina isaac said...

suke ^^

Wawa said...

syahdunye bace..nok g etek rr gini

Qaseh Adriana :) said...

aina : love :)

eencweency : berdoa! :) meh g same2^^