kaki stalk :)

Wednesday, October 20, 2010

Tinta Kasih untuk Sahabat



Duhai sahabat,
Tika ku menitipkan jari jemari ini menari
Untuk meluahkan segala rasa di hati kecil ini
Dalam hatiku hanya ada satu
Semoga dirimu dirahmati selalu

Aku tahu,
Walau aku bukan yang pertama dalam hidupmu
Walau aku bukan paling rapat denganmu
Walau aku bukan teman mu bergelakmu ketawa
Walau aku bukan teman mu untuk mencurahkan segala rasa
Walau aku bukan teman yang selalu berada disisimu
Dan walau ini tidak pernah berhenti kesekian kalinya…

Aku mahu kau tahu satu perkara
Aku tak kan pernah berhenti menyayangimu
Sebab kasihku mekar selamanya
Aku tak kan pernah berhenti merinduimu
Sebab rindu itu mendekatkan kita
Aku tak kan pernah menjauh
Sebab aku tak mampu berjauh dengan kau
Aku tak kan berhenti menitipkan doa untuk mu
Sebab kerana Dia kita bertemu
Kau anugerah untukku

Duhai sahabat,
Saat yang kita lalui
Penuh manis dan hilai tawanya
Izinkan ku pinta satu perkara dari mu
Andai kau merindu aku,
kau pandanglah wajah2 lama kita
Dan tersenyumlah  sebab aku senantiasa dalam hati kau.

Duhai teman,
Andai kata suatu hari nanti
Aku jatuh , pimpinlah aku supaya aku mampu bangkit kembali
Andai kata suatu hari nanti
Hanya tangisan mengisi hatiku
Izinkan ku sandarkan tangisan ini dibahumu teman
Andai kata suatu hari nanti
Aku telah tiada
Jangan kau tangisi, tapi kenanglah aku dalam doamu
Moga kasih dan cinta kita bersemi di syurga nanti

Ya rahman ya rahim
Hamba Mu ini insan yang lemah
Hamba Mu ini memohon kekuatan daripada Mu
Lindungilah sahabatku selama hayatnya
Rahmatilah dirinya
Dekatkanlah diri Nya dengan mu
kerana dia insan yang ku sayang sepenuh hati
Amen ya rabbalamin….

No comments: