kaki stalk :)

Friday, January 29, 2010

Politikus= Politik + Tikus???

Hangat di pasaran bukan seperti album adam af yang berabad lama. masih lagi panas seperti pisang goreng yang diangkat dari kuali.UKM, UITM, UM dan UTM  telah mengadakan pilihan raya kampus pada 28 , yakni semalam. kehangatan pilihan raya masih lagi terasa malah masih terasa bahangnya.

setelah disogok dengan macam2 janji , macam2 desakan, oleh aspirasi dan gmukm, maka semalam ada sesi membuang undi di kampus masing2.Pilihan dibuat dan moga pilihan yang dibuat adalah tepat^^

persoalan? kontroversi demi kontroversi ?benarkah plihan raya kali ini benar2 telus? adakah  benar tidak wujud konspirasi disebalik spr? Tak siapa mampu menjawab soalan ini, melainkan mata yang betul2 memandang, telinga yang betul2 mendengar dsb.

Niat disini, bukan utk mengupas siapa yang menang atau kalah, tetapi yang paling penting ialah:
  • Jika anda menjadi pemimpin, laksanakan kata2 anda.Formula Good leader = works+ words
  • Bagi menuntut hak, sila laksanakan tanggungjawab terlebih dahulu. tanggungjwb kpd Allah, Rasul , diri, dsb
  • seseorang yang menjadi pemimpin, telah memegang amanat yang besar. sesungguhnya, apabila seseorang itu memegang amanat, maka sebelah kakinya telah melangkah ke neraka, dan jika dia tidak melaksanakan amanat itu , maka beradalah dia dalam neraka jahanam. beware!
  • Sesungguhnya Allah benci kepada seseorang yang hanya bercakap tetapi tidak menunaikan apa yang dituturkannnya.
  • Nak saksikan kekecohan dan kegamatan pilihanraya di Ukm? jom view video ni.
sesi lawatan FRU selepas solat jumaat tadi^^



p/s: congrats to umar coz menang di plihan raya kmpus uitm merbuk , kedah! be a good leader . To Faiz, cuba lagi next time. I noe u also can be good leader^^

No comments: