kaki stalk :)

Thursday, April 9, 2009

Realiti tentang aku...

hmmm..sejak akhir2 ni aku prsan entri semua org psal 'couple', 'soulmate' and etc.aKu bhagia melihat kwan aku dgn psangan masing2..aku pernah couple..pernah bhagia dan sebaliknya..Tetapi, hakikat sebenarnya tentang diri
aku tiada siapa yang tahu melainkan eMon.. aku pernah cakap kat kawan aku ni..
yang bahawa aku tak nak kawin dan aku tkut utk kawin sbb aku rsakan kawin ni macam satu tanggungjwab yang sangatlah besar.Aku takut nak melalui semua itu.Mungkin pemikiran aku terlalu kebudak-budakan , kerana pada pikiran aku..Aku takut nak melalui kesakitan dalam perkahwinan..aku takut nak melahirkan anak sbb sakit..aku tkut nak melalui mlam'ehem2'..aku tkut nak jd pegang apa2 komitmen as isteri..bley ke aku jd isteri yang baik pd suami aku??

sepanjang hidup aku disajikan dengan pelbagai ragam manusia..
aku tak percaya dgn words from guy..
aku melihat sndiri dgn kaca mata aku .manusia yg juga ader pertalian darah ngan aku...sorang hamba Allah ni, punya lah mnabur janji2 manis kat wife sbb nak kabur mata isteri de..tp blakang isteri..he has another wife..dan hal ini dirahsiakan dr isteri..isterinya sgtlah baik...apa lagi yg kurang???..isterinya sgtlah innoncent & tak tau psal ni..

aku juga dpt lihat kasih syang sorang suami pada isteri..
juga org yg mempunyai pertalian drah..kerana terlalu syg akan isteri..de tak kisah klu dirinya diperlakukan agak kejam bagi pandangan mata aku..aku still ingat yg wife de sggup nak bling batu..but then..kerana syg kat isteri dan anak2 ..de pertahankan kesabaran

kdang2 aku terpikir bilalah mind aku ni akan berubah..sgt teruk kan..
aku still ingat yang aku pernah ckp berulang-ulang kali..kat kwan aku..
aku tak nak kwin..sbb aku tkut nak melalui semua tu..
kwn2 aku sering menyedarkan aku ..
kawin as sunnah..siapa ikut sunnah.adalah umat Nabi Muhammad S.A.W.
tp..
berdasarkan yg aku tau n ilmu yang ada..
bukan kawin je sunnah nabi..
yang lain bnyak lagi dan kita bley buat..

hmmm..bila abah aku bg hint
cri bf..cari yg lbih tua dr aku..2 thn keatas..klu nk bt calon suami..
aku hanya mampu tersenyum..
sbb tiada sesiapa tahu apa yang aku rsa tntang apa tu kawin..
melainkan stelah blog ni diterbitkan

aku pn tak pham
nape aku jd cmni
adakah mungkin sbb aku msih lg tak mtang???
hmmm..
just let time to decide who we are for the future..

No comments: